Hogyan legyen sikeres a lakberendező vállalkozásod?

Amikor 12 évvel ezelőtt kiléptem a lakberendezők porondjára, nem volt tapasztalatom vállalkozásépítésben, nem volt előttem minta, nem voltak csapattársaim és legfőképpen nem volt mentorom. Ha lett volna bárki, aki irányt mutat vagy segít, valószínűleg sokkal gyorsabban és zökkenőmentesebben tudtam volna haladni. Teljesen egyedül vágtam neki a személyes márkaépítésnek, valamint az izgalmas és kreatív lakberendező szakmának. Egyedül találtam ki a célcsoportom, hogyan fogom elérni őket, milyen szolgáltatásokat nyújtok és mindezt hogyan adom el. A social media olyan gyerekcipőben járt, akkoriban még a Facebook sem volt ismert, Insagramról nem is álmodtunk és emlékszem, milyen nagy szó volt, amikor a nyomógombos Nokiám után lett egy iPhone-om. (Az első iPhone-t 2007-ben kezdték forgalmazni.)

 

Most biztosan azon gondolkozol, mindezt miért mesélem el? Sok minden megváltozott 14 év alatt, ma már sokkal könnyebb reflektorfénybe kerülni és megmutatni magad. Persze ezt is lehet jól és rosszul is csinálni. Összeszedtem pár gondolatot, amelyre szerintem érdemes odafigyelni, ha belevágsz a személyes márkaépítésbe, mint lakberendező.

  • Milyen szolgáltatásaid vannak?

A lakberendezésben is lehet többféle szolgáltatásod. Vállalhatsz komplett tervezést, csak tanácsadást, eladásra felkészítést, azaz home staginget, végső dekorálást, azaz finish stylingot, vagy akár egy-egy eseményre, fotózásra styling szolgáltatást. A lakberendezésen belül is elég sokféle úton elindulhatsz, neked kell választanod.

  • Határozd meg a célcsoportod! 

Kinek akarod eladni a szolgáltatásaidat? Ha ezt tudod, akkor fogod csak tudni, milyen csatornákon és milyen kommunikációval érheted el őket. Nem mindegy, hogy cégeknek akarsz irodát tervezni, befektetőknek kiadandó lakást vagy családoknak otthont.

  • Miért csinálod?

Azaz: mi a Te küldetésed? Miért ezt csinálod? Kell, hogy legyen egy konkrétan megfogalmazott küldetésed, amely miatt örömmel kelsz fel reggelente, és amely motivációt ad a munkához, és amely átsegít majd a nehezebb időszakokon is, amikor emlékeztetned kell magadat arra, hogy miért is csinálod. És ez a miért nem az, hogy a pénzért, mert a lakberendezők jól keresnek. Ez annál sokkal mélyebbről szól, ez egy belső motiváció. Ha épp nem volt jobb ötleted és ezért lettél lakberendező, azzal sehová sem fogsz eljutni. Tudd a miérted!

  • Milyen értékek fontosak a számodra?

Mindenkinek van egy saját értékrendje, amely szerint él, és meghozza a döntéseit. Ezeket a személyes értékeket fogod majd a vállalkozásodban is képviselni. Hiszen a márkád te magad vagy még akkor is, ha fantázianevet használsz. Javaslom, hogy szedd össze és írd fel magadnak ezeket az értékeket.

  • Miben vagy más, mint a többiek?

Kell, hogy legyen egy megkülönböztető “jelzésed”, amely csak a tiéd, amelyről idővel majd felismernek és meg tudnak különböztetni a konkurenciától. Ezt kell kommunikálnod magadról már az első perctől kezdve és ennek persze összhangban kell lennie veled, azzal amilyen vagy és a küldetéseddel is. Nekem ez a “minimalizmus nagykövete” elnevezés. Én a minimalizmussal tudok teljes mértékben azonosulni, az értékrendemnek és a mindennapjaimnak is fontos része.

Ha úgy érzed, ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásához jól jönne egy kis segítség, gyere el a következő Személyes Márkaépítés Workshopomra ITT, vagy jelentkezz az egyéni Mentor Programomba ITT! Szeretettel várlak!